Чотири російські LNG-танкери льодового класу, які працюють у межах проєкту Арктик ЗПГ 2, втратили реєстрацію в Панамі та були перереєстровані під російським прапором. Судна також змінили назви: з середини квітня North Sky, North Air, North Mountain та North Way стали відповідно Ірис, Буран, Восток і Заря.
Про це повідомляє The Moscow Times, зазначаючи, що танкери відіграють ключову роль у транспортуванні зрідженого природного газу в межах великого арктичного проєкту компанії «Новатек». У перспективі цей проєкт мав би забезпечувати до 20% від загального обсягу російського виробництва ЗПГ.
Експерти вважають, що перереєстрація може свідчити про спробу відновити роботу Арктик ЗПГ 2 після зупинки видобутку та комерційного зрідження у 2024 році. К’єлл Ейкланд, керуючий директор компанії Eikland Energ, припускає, що попри серйозні логістичні та санкційні перепони, Росія може намагатися активізувати експорт, зокрема орієнтуючись на Китай.
“Китай, мабуть, є очевидним покупцем, і ризик додаткових санкцій OFAC, імовірно, нині не має великого значення”, – зазначив Ейкланд.
Водночас аналітики компанії Kpler не очікують суттєвого зростання обсягів виробництва. За словами Ани Субашич, аналітикині з питань газу та ЗПГ, чинні санкції та обмежений попит з боку покупців залишаються суттєвим бар’єром для реалізації російського ЗПГ на зовнішніх ринках.
Таким чином, Росія намагається переорієнтувати логістичні маршрути та змінити юрисдикцію суден, аби послабити міжнародний тиск і забезпечити подальше існування енергетичних проєктів попри санкційні обмеження.
Залишити коментар